وضعیت رشد جنین در هفته هفتم بارداری
نوشته شده توسط : iran find

 

وضعیت رشد جنین در هفته هفتم بارداری

اندازه جنین در هفته هفتم بارداری به یک سانتی متر رسیده و تقریبا به اندازه یک حبه انگور کوچک می شود. در این هفته دست ها، پاها و اعضای صورت مانند چشم ها، دهان و گوش ها در حال تکامل هستند. بخش های مختلف چشم همانند قرنیه، شبکیه، عنبیه و … رشد می یابند. جوانه های مربوط به دست و پاها به رشد خود ادامه داده تا در آینده تمایز پیدا کنند. جالب است بدانید که پلک ها و زبان جنین نیز در این هفته شروع به رشد می کنند. ریه ها و دستگاه گوارشی در این هفته به سرعت در حال تکامل هستند.

در هفته هفتم بارداری بند ناف جنین شروع به شکل گیری می کند. بندناف وظیفه خون رسانی و رساندن مواد مغذی و اکسیژن را از بدن مادر به جنین به عهده دارد. بنابراین شکل گیری آن بسیار مهم است. کلیه ها در هفته 7 در مرحله دوم رشد خود قرار دارند. اندام های عصبی مانند مغز و نخاع که قبلا شکل گرفته اند، در این هفته رشد بیشتری پیدا می کنند.

در هفته هفتم بارداری اندازه ساک بارداری بین 18 تا 24 میلی متر است. البته این میزان بستگی به رشد جنین و سن حاملگی دقیق هم دارد. زیرا در برخی از بانوان این اندازه کمتر و در برخی بیشتر است.

رشد قلب در هفته 7 بارداری

به صورت معمول در هفته هفتم بارداری باعث ضربان قلب شنیده شود. این ضربان بین 90 الی 110 بار در دقیقه قرار دارد. تعداد این ضربان ها در هفته های آتی بیشتر شده و به 140 بار در دقیقه هم خواهد رسید.

تشخیص ضربان قلب جنین نشان دهنده سلامت و رشد صحیح آن می باشد. البته گاهی مواقع به دلایل مختلفی ممکن است این ضربان در هفته هفتم شنیده نشود. به همین دلیل پزشک جهت بررس مجدد ضربان قلب در هفته های هفتم و نهم نیز اقدام می کند. اگر ضربان قلب در این زمان ها هم شنیده نشود، امکان سقط شدن جنین وجود خواهد داشت.

انجام سونوگرافی در هفته هفتم بارداری

وضعیت رشد جنین در هفته هفتم بارداری

انجام سونوگرافی در هفته هفتم بارداری جهت تعین سن دقیق بارداری و بررسی ضربان قلب جنین بسیار ضروری است. گاهی مواقع در هفته ششم بارداری می توان ضربان قلب جنین را شنید. در نتیجه سونوگرافی در هفته 7 ام تکرار نمی شود. اما اگر ضربان قلب در هفته ششم شنیده نشود، انجام سونوگرافی واژینال در هفته هفتم بارداری ضروری است. اندازه ساک حاملگی، اندازه جنین و تعداد ضربان قلب او در هر دقیقه از طریق سونوگرافی مشخص خواهند شد.





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: